Presentasjonar – historisk
Her kan du finne presentasjoner frå tidlegare konferansar og seminar.
-
2018
Dypdykk i det sør-afrikanske utdanningssystemet for høyere utdanning – 21.09.18
- Joe Samuels: South African Qualifications Authority’s (SAQA) Work
- Coleen Jaftha: Evaluation of Foreign Qualifications at SAQA
- Erik Audensen: Qualifications and evaluation of South African Education
Dypdykk i det japanske utdanningssystemet for høyere utdanning – 28.02.18 -
2017
Enhancing the Role of Teaching and Learning in Higher Education – 19. juni 2017 (Arr: Nordisk ministerråd, Kunnskapsdepartementet og NOKUT)
Barriers and facilitators to change: experiences from the first round of meritation at UiT The Arctic University of Norway
Prof. Marit Allern, University of TromsøPositive Long Term Effects of Merit Systems
Prof. Roy Andersson, Lund UniversityThe PhD: how to enhance the educational aspects of the degree – a case study from University of Bergen
Prof. Rune Johan Krumsvik, University of BergenIntercultural doctoral education: making space for time, place and cultural knowledge
Prof. Catherine Manathunga, Victoria University
Please be informed that any usage of the material in this presentation is required to reference the original publication: Catherine Manathunga (2014). Intercultural postgraduate supervision: reimagining time, place and knowledge. London: Routledge.University teachers as users of technology in their teaching
Dr. Anni Rytkönen, University of HelsinkiThe lecturer who dislikes lecturing
Dr. Christian Jørgensen, University of BergenThe professional university teacher documents her teaching competences! On the practice, potentials and pitfalls of portfolios
Dr. Rie Troelsen, University of Southern DenmarkIntegration of computing to renew basic education
Prof. Solveig Kristensen, University of OsloIt's all About the Problem! Pragmatism and the Teaching and Learning Experience
Prof. Matthew Braham, University of HamburgThe Excellent Academic Teacher – a subtle paradox?
Dr. Petra Angervall, University of GothenburgGlobal Teaching Excellence Award – Pointing out the direction
Christine Alveberg, Student, University of AgderSeminar om godkjenning av utenlandsk høyere utdanning – 11.05.17
- Innføring i saksbehandling ved godkjenningsarbeid (pdf)
- NOKUTs erfaringer med dokumentasjon og godkjenning av utdanning fra Russland (pdf)
- NOKUTs erfaringer med dokumentasjon og godkjenning av utdanning fra Ukraina (pdf)
- NOKUTs erfaringer med dokumentasjon og godkjenning av utdanning fra Storbritannia (pdf)
- NOKUTs erfaringer med dokumentasjon og godkjenning av utdanning fra Frankrike (pdf)
-
2016
Læringsutbyttebeskrivelser som pedagogisk verktøy – 06.12.2016
Overordnet om BSV-tilsynet
Hege Brodahl, seksjonssjef, NOKUTNytt styringssystem for helse- og sosialfagutdanningen
Fredrik Dalen Tennøe, avdelingsdirektør i seksjon for utdanning og kvalitetssikring, KunnskapsdepartementetOverordnede læringsutbytter – kobling til studiets innhold og oppbygging
Helén Sophie Haugen, seksjonssjef, NOKUTLæringsutbytte-debatt og høyere utdanning i endring: noen sentrale utviklingstrekk
Mari Elken, seniorforsker NIFUOm forholdet mellom læringsutbyttebeskrivelser, undervisning og vurdering. Eksempler fra arbeidet i bioCEED.
Arild Raaheim, professor ved UiBErfaringer med utforming av læringsutbyttebeskrivelser
Svanaug Fjær, instituttleder, Institutt for sosialfag og vernepleie ved Høgskolen i BergenLæringsutbytte: Muligheter og utfordringer. Hva kan vi lære av forskningen?
Hanne Kvilhaugsvik, stipendiat ved UiBLæringsutbyttebeskrivelser som pedagogisk verktøy: et studentperspektiv
Andreas Olsbø, sentralstyremedlem i Norsk studentorganisasjon (NSO)
NOKUT-konferansen om høyere utdanning 2016Dilly Fung, Ole-Jacob Skodvin, Kristina Edström (samlepresentasjon)
Christian Jørgensen, Jørn Wroldsen, Anne Kveim Lie, Kristin Kjølberg (samlepresentasjon)
Se opptak fra konferansenHva betyr endringene i fagskoleloven? 20.10.2016
- Ine M. Andersen, Silje Fagerhaug og Ann Marit Roterud Espe: Presentasjoner fra seminaret
- Opptak fra seminaret
Høringskonferanse – ny studietilsynsforskrift – 30. september 2016Se opptak – del 1 | Se opptak del 2
Søkerkurs for GLU – 16.06.2016
Akkreditering av GLU-master – Hovedtrekk fra rammeplanene
Bjørn R. Stensby, seksjonssjef, Akkrediterings- og rådgivningsseksjonen, Tilsynsavdelingen, NOKUTNasjonale retningslinjer for grunnskolelærerutdanningen for 1.–7. trinn og 5.–10. trinn
Kristin Barstad, nestleder i NRLU
Jacob Melting, leder av programgruppen, NRLUAkkreditering av GLU-mastere – rammeplan og søknadsutforming
Luna Lee Solheim, seniorrådgiver, NOKUT
Silje Fagerhaug, førstekonsulent, NOKUT
Ingunn Dørve, rådgiver, NOKUT
Søkerkurs for GLU – 26.04.2016Søkerkurs for andre syklus – femårig GLU
Bjørn R. Stensby, seksjonssjef i NOKUT
Andreas Snildal, rådgiver i NOKUT
Luna Lee Solheim, seniorrådgiver i NOKUT
Ingunn Dørve, rådgiver i NOKUT
Etablering av grunnskolelærerutdanninger på masternivå – veien videre – 16.2.2016Om akkrediteringsprosessen
Øystein Lund, tilsynsdirektør i NOKUTPraktisk om søknadsprosessen
Bjørn R. Stensby, seksjonssjef i NOKUTDiskusjon om prosessen og skjerpede krav til fagmiljø og FoU
Kristin Barstad, dekan ved Høgskolen i Sørøst-Norge