NOKUTs aktivitets- og forklaringsplikt 2024
Vi jobbar for likestilling og mot diskriminering på grunn av kjønn, graviditet, permisjon ved fødsel eller adopsjon, omsorgsoppgåver, etnisitet, religion, livssyn, funksjonsnedsetjing, seksuell orientering, kjønnsidentitet og kjønnsuttrykk og kombinasjonar av desse grunnlaga.
Første delen av denne framstillinga beskriv faktisk tilstand for kjønnslikestilling på nokre område. I andre del av framstillinga beskriv vi kva NOKUT har gjort i arbeidet for auka likestilling og mot diskriminering på dei ulike diskrimineringsgrunnlaga.
Del 1: Tilstand for kjønnslikestilling
-
Kjønnsbalanse
I NOKUT er det 98 tilsette pr. 31.12.24, der 69 er kvinner og 29 er menn. Kvinner utgjer 70,4 prosent av alle tilsette. I 2023 var det 95 tilsette, der 67 var kvinner og 28 var menn. Kvinner utgjorde då 70,5 prosent av alle tilsette. Det er altså små endringar i talet på kvinner versus menn frå 2023 til 2024.
-
Kjønn og mellombels tilsetjing
Av dei 98 tilsette er 2 prosent (2 tilsette) tilsett i mellombelse stillingar. Ein på åremål og ein på vikariat for ein fast tilsett som har permisjon. Begge tilsette på mellombels tilsetjing er kvinner.
-
Kjønn og uttak av foreldrepermisjon
I 2024 er det tatt ut i alt 224 veker foreldrepermisjon i NOKUT, der 195 veker er fordelte på ni kvinner og 29 veker fordelte på to menn. Det gjennomsnittlege talet på veker tatt ut i foreldrepermisjon var 21,7 veker for kvinner og 14,5 veker for menn.
Kjønn og uttak av foreldrepermisjon - Antall Uker Snitt Menn 2 29 14,5 Kvinner 9 195 21,7 Sum 11 224 20,4 -
Kjønn og deltid
Alle tilsette er tilsette i 100 prosent stilling. Det må søkjast om å jobbe redusert, og ved utgangen av 2024 jobba to tilsette i redusert stilling. Tilrettelegging for individuelle behov ved å løyve redusert stilling eller permisjon er ein del av personalpolitikken til NOKUT. Nokon av dei tilsette har behov for å jobbe i reduserte stillingar i ein periode av ulike årsaker, til dømes delvis omsorgspermisjon, studiepermisjon eller permisjon på grunn av eiga helse. Dette inneber at NOKUT ikkje har nokre tilsette som jobbar ufrivillig deltid. Det er derfor ikkje gjennomført ei kartlegging av ufrivillig deltid i 2024.
-
Kjønn og overtid
Overtid skal vere pålagt og avtalt med næraste personalleder. Overtid blir rekna ut som ein prosentsats av den avtalte lønna til den tilsette. Overtidskompensasjon vil variere avhengig av kva tid på døgnet overtida blir utført, om overtida utløyser 50 prosent eller 100 prosent godtgjersle og ut frå korleis overtida skal kompenserast – som tenestefri eller som utbetaling. Overtid er i lita grad brukt i NOKUT. Det er registrert 506 timar overtid, noko som gjev eit snitt på 4,64 timar pr. tilsett. Vi ser at kvinner forholdsmessig jobbar meir overtid enn menn, men vi vurderer den samla overtidsbruken som så låg at vi ikkje set i verk ytterlegare kartlegging på dette området pr. no.
-
Kjønn og skattepliktige naturalytingar
Det er ingen forskjell mellom kjønn når det gjeld skattepliktige naturalytingar. Alle tilsette i NOKUT får tilbod om tenestetelefon. Nokon vel sjølve å ikkje ha tenestetelefon og blir tilbydd alternativ telefoniløysing.
-
Kjønn og løn
I snitt tener kvinner mindre enn menn. Dette kjem av at menn har ein høgare prosentdel i leiarstillingar versus andre stillingskategoriar, samt at menn har ein høgare gjennomsnittsalder. Det er ingen indikasjonar på at forskjellane ligg i kjønn.
Grunna mengd er ikkje konsulent, førstekonsulentar og direktør tatt med i utvalet, då det er færre enn fem tilsette for kvart kjønn. Kommunikasjonssjef, avdelingsdirektørar og seksjonssjefar er slått saman til kategorien leiing. Rådgivarar har tilnærma likt arbeid og arbeid av lik verdi. Like så for seniorrådgivarar.
Kjønn og løn – alle - Alle Gj.snittsalder Antall Rådgivar 613 797 36 år 20 Seniorrådgivar 742 504 46 år 56 Leiing 1 057 855 50 år 11 Sum 735 420 44 år 87 Kjønn og løn – kvinner - Kvinner Gj.snittsalder Antall Rådgivar 603 952 34 år 16 Seniorrådgivar 743 029 46 år 41 Leiing 1 088 083 49 år 6 Sum 740 570 43 år 63 Kjønn og løn – menn - Menn Gj.snittsalder Antall Rådgivar 653 175 40 år 4 Seniorrådgivar 741 067 47 år 15 Leiing 1 032 580 50 år 5 Sum 787 150 46 år 24
Del 2: Arbeidet vårt for likestilling og mot diskriminering
-
Prinsipp, prosedyrar og standard for likestilling og mot diskriminering
Likestillingsarbeidet vårt er forankra i ulike strategiar, prosedyrar, verktøy og retningslinjer. Dei ligg i alt frå personalreglementet, lønspolitikk, rekrutteringsprosedyre og varslingsrutine. I lønspolitikken vår er det presisert at lønspolitikken skal bidra til å ta vare på likeløn.
-
Livsfasepolitikk
Livsfasepolitikken i NOKUT tilseier at vi som arbeidsgivar skal leggje til rette for alle fasar i livet og arbeidslivet, for at medarbeidarar skal trivast og yte sitt beste. Dette er eit viktig ledd i arbeidet for likestilling og ikkje-diskriminering. Slike tiltak kan handle om tilrettelegging av arbeidsoppgåver, arbeidstid og arbeidsplass, fadderordning for nytilsette, støtte til etter- og vidareutdanning for etablerte tilsette, tilrettelegging for gravide og seniorar og tilrettelegging og oppfølging av tilsette med fysiske eller psykiske plager som står i fare for å bli sjukmelde.
NOKUT har eit AMU-utval som jobbar med inkluderande arbeidsvilkår. AMU-utvalet består av hovudverneombod og ein tilsettrepresentant, direktør, HR-leiar og ein frå bedriftshelsetenesta. Utvalet har to møte i halvåret og arbeidsmøte ved behov.
-
Personalområdet
Kontorene våre har god fysisk tilgjengelegheit, er universalt utforma, har arbeidsplass med hev-senk-funksjon for alle tilsette og individuelle tilpassingar av diverse kontorutstyr. Dei fleste av våre tilsette sit i kontorlandskap, og det er mogelegheit for cellekontor for dei som har behov for det. Vi gjer grundige vurderingar av ulike tiltak for å leggje til rette for tilsette som har behov for det.
-
Slik jobbar vi for å sikre likestilling og ikkje-diskriminering i praksis
Tillitsvalde har bidratt inn i arbeidet i saker som har blitt behandla i AMU og kontaktutvalsmøte (KU) der arbeidstakarrepresentantar er representerte. (KU i NOKUT er informasjon, drøfting og forhandling – IDF)
I arbeidet med å kartleggje og identifisere risiko for diskriminering og hindre for likestilling i 2024 har vi i stor grad nytta styringsinformasjon frå 2023 og rutinar og policy-dokument som grunnlag. I 2025 vil vi halde fram arbeidet for sikre likestilling og ikkje-diskriminering i praksis.
Igjennom året har vi gjennomgått nokre av retningslinjene til NOKUT på ulike personalpolitiske område. Vi gjennomgjekk også fysiske forhold i lokala for å sjå om det var til hinder for personar med nedsett funksjonsevne.
-
Identifiserte risikoar for diskriminering og hinder for likestilling og gjennomførte tiltak
Igjennom å analysere ulike forhold knytt til likestillings- og ikkje-diskrimineringsarbeidet i NOKUT har vi kartlagt fleire forbetringsområde. Dei viktigaste områda er rekruttering, inkludering og mangfald og varsling av kritikkverdige forhold.
Vi er opptatte av å rekruttere eit breitt mangfald. Rekrutteringsprosessane våre speglar krava som følgjer av inkluderingsdugnaden og likestillings- og diskrimineringslovgiving, med formål om å rekruttere fleire medarbeidarar med innvandrarbakgrunn, nedsett funksjonsevne og hol i CV-en. Vi jobbar kontinuerleg med å forbetre rekrutteringsarbeidet. Eitt av tiltaka i 2024 har vore å sjå på utforming av kunngjeringstekstar, mellom anna med fokus på likestilling og ikkje-diskriminering.
Vi har jobba med å auke medvitet og kompetansen i organisasjonen knytt til interne rutinar for varsling av kritikkverdige forhold, mobbing og trakassering og rusmiddelpolitikk. Etter pandemien har vi etablert nye rutinar for bruk av heimekontor, som eit lågterskeltiltak for å skape meir fleksibilitet for tilsette som har behov for det.
Gjennom medarbeiderundersøkinga hausten 2024 blei det ikkje identifisert diskriminering, men det blei avdekka at enkelte medarbeidarar hadde opplevd mobbing. Det vart som følgje av dette straks igangsett tiltak på overordna nivå, seksjonsnivå og individuelt nivå.
-
Planlagde tiltak i året som kjem
I 2025 er målet å få på plass eit rammeverk for inkluderings- og mangfaldsarbeidet. Det inkluderer ein mangfaldsstrategi med mål og tiltak og rutinar for å følgje opp og rapportere. Vi vil halde fram med å forbetre språket i kunngjeringstekstane våre slik at vi kan nå og rekruttere eit større mangfald. Vi har mål om å rekruttere fleire personar med hol i CV-en og nedsett funksjonsevne, både gjennom trainee-programmet i staten og dei ordinære rekrutteringsprosessane våre.
Vi skal revidere retningslinjer for mobbing og trakassering og dessutan varslingsrutinar. Vi vil også kartleggje kva andre dokument som må reviderast. Revisjon blir gjord i samarbeid med tillitsvalde.