Melde om endringer i fagskoleutdanninger
Den nye institusjonsportalen vil ikke ha en løsning for å sende inn endringsmeldinger på lanseringstidspunktet. Dette vil komme på sikt. Vi har derfor laget en midlertidig løsning for hvordan dere kan sende inn endringsmeldinger.
Alle endringsmeldinger må sendes som e-post
Dere må sende alle endringsmeldinger som e-post til NOKUTs postmottak. Vi har utformet en mal (Word-format) som dere skal bruke når dere melder om endringer. Denne malen skal brukes for alle typer endringer som omfattes av fagskoletilsynsforskriften § 5-1. Dere skal sende den ferdig utfylte malen som vedlegg i e-post til postmottak@nokut.no.
Slik går dere fram:
- Last ned malen (docx)
- Fyll ut skjemaet (malen) med de(n) endringen(e) dere skal melde om
- Legg ved skjemaet og bekreftelsen fra styret (datert og signert, med beskrivelse av endringen) som vedlegg i e-posten
- Skriv inn emnetittelen 22-42 – Endringsmelding + Fagskolens navn
- Send e-posten til postmottak@nokut.no
Om endringsmeldinger
I fagskoletilsynsforskriften § 5-1 står det at dere skal melde fra til NOKUT om:
- nye utdanninger innenfor et akkreditert fagområde
- endring/nye studiesteder for en utdanning
- endring av navnet på en utdanning
- endring av det samlede læringsutbyttet for en utdanning
- endring av utdanningsform for en utdanning
Les artikkelen Når og hvordan skal fagskolen melde fra om endringer i en fagskoleutdanning?